Hírek a délvidékről #1

2008.10.05. 20:59 jet-son a másfélkegyelmű

Noshát sikeresen megérkeztünk kiccsaládommal és megtörtént egy kis lájtos bevezetés a környék érdekességei közé. Tátottam is a mafla pofámat már az autópályán. Alagutak, felüljárók, viaduktok, pihenők, stbstbstb. Itthon kissé messze vagyunk ettől, úgyhogy van mit behozni hogy a rohadás enné meg. A falvakban, városokban folyamat építkezés, -nem nehéz 3%os hitelkamattal- és egyébként szinte zéró az FM -mint földművelés- kivéve azt az egyetlen egy kósza állattartó birkapásztort, akit láttunk a bozótosban, ugyanis nagyjából a turizmus a fő bevételi forrás max füge, meg oliva esetleg szőlő. Az árak kb pest, oder sijófokk. Csak tenger mellett. :) Szélerőművek a hegygerinceken -érdekes, nekik megéri- és multi egy szál se, legalábbis a belvárosban. Ugyanis a városon kívülre vannak szorítva, ezzel is segítve a helyi termelőket (főként halászok, mivel FM=0).

A csillagvizsgáló Split mellett kihagyhatatlan, már a látvány miatt is. Ám a nap fő attrakciója mégis Omis volt, a Cetina folyó torkolatánál. Amit tudni kell róla, hogy a helyiek nem kedvelték a munkát, így kalózkodni kezdtek már a középkorban. Ebből egyenesen az következik, hogy erőddel jól kiépített atomállat kalózváros volt (Mirabella erőd-másnéven Fellegvár), ennek ellenére később a rómaiak és a velenceiek is birtokolták a fontos kikötővárost. (((Valamint érdekesség, hogy a szerb-horvát háború okán igencsak elszegényedett a környék férfi lakosokat tekintve, ezért aztán igencsak tele van szebbnél-szebb horvát tündérekkel. :))))

Egyébként a szobám a tengerre és az öbölre néz. :)

Egy korsó sör 12 kuna (420Ft), és egy különlegesebb kávé pl fehérkávé 10 kuna (380Ft)...najó...kissé drágább mint pest. De nem sokal. Mára ennyi, holnap történelmi városrész, valamint hajnalban halpiac! Szívem szerint egy este elhúznék a helyi halász arcokkal melózni, mind a diszkoveris fószerek a grönland környéki rákászokkal, de a nyelvi problémák miatt sztem ugrik... ennyi

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koszonomolaf.blog.hu/api/trackback/id/tr55697848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tibzon (törölt) 2008.10.06. 20:00:52

fasza, várjuk afolytatást!
amúgy FMről annyit, hogy a tengerparti köves terra rossán az égvilágon semmi nem él meg normálisan, kivéve kb. az olajfát

pilaf · http://tompa.blog.hu/ 2008.10.06. 20:54:51

öhm,hát pl a rijeka-zágráb autópályát azt hiszem 10évig építették a szomszédok,azért az se gyors tempó.de tényleg nagyon durva,most voltunk isztrián szept.elején.tetszetős,és ha minden igaz hidastul alagutastul mindenestul ugyanannyiért építik km-ét mint mi a sima alföldön..
és csak a pontosság kedvéért tibzon: terra rossa:"..mély fekvésű területeken a kedvező átnedvesedés a kultúrnövények számára jó termékenységet biztosít,amit elősegít a felső szint 2-5%-os humusztartalma is." "A talajhasznosítás során domb-és hegyvidéki területeken teraszos műveléssel védekeznek a talajerózió ellen.Gyakran társul a teraszos művelés a mediterrán területeken víztárolással,mivel a nyári évszak aszályos" by Keveiné:)
nagyon jók a sörök amúgy,fincsi

tibzon (törölt) 2008.10.06. 23:36:00

az alapozással van valami amúgy. hegyen meg szilárd alapzaton kevesebb cucc kell az út alá mint mocsárban meg mészlepedékes csernozjomon:D

jet-son a másfélkegyelmű 2008.10.07. 12:12:51

igazából a lehetőség benne van a környékben, inkább visszatartó erő a külföldről, illetve a part mellett húzódó hegylánc mögött termelt növények beszállítása ide é. itt a fő vonal a turizmus. mindenki apartmanok bérbeadásával, büfével, stb foglalkozik, illetve halászattal. ennyi. majd írok, ha over a kaja
süti beállítások módosítása