Skizoid e vagy?

2009.05.03. 12:00 DeluksZ

Imádom a virágokat. Ha megöregszem valószínűleg kertészkedni fogok. Nem írtam lassan egy hónapja bejegyzést.

Orsi szerint én a skizoid személyiségzavaros ember iskolapéldája vagyok. Hogy ez honnan jött, nem tudom, csak azt, hogy amikor a szorongásokról kezdtünk (kezdett) el beszélni, akkor rajtam keresztül prezentálta a skizoid ember jellemvonásait. Én el is hittem neki, hogy ez így, mert tanultam én pedagógia pszichológiát, de az erre nem terjedt ki. Aztán megnéztem a wikin és gyakorlatilag nem is lehetnék anti-skizoidebb, mint amilyen vagyok. Lényegében a betegség minden egyes jellemzőjét tételesen meg tudom cáfolni.

Az ilyen betegségben szenvedők nem érdeklődnek a társadalmi kapcsolatok iránt, így magányosak, de nem is hiányzik nekik az emberekkel való kontaktus, kommunikáció.

Nos ez rám nem igaz. Egyáltalán nem érzem magam magányosnak, sőt, azt kell mondjam az utóbbi időben folyamatos javulás tapasztalható a szociális kapcsolataimban. Olyannyira, hogy hívni sem kell sehova, megyek mindenhova magamtól. Akik régóta ismernek azokban még mindig lehet valami flesbekk a wow-os korszakból, de az már olyannyira a múlté, hogy összehasonlítási alapnak sem releváns.

Érzelmeiket nem fejezik ki (hiszen ebben az értelemben hidegek),

Sírok az Igazából Szerelem c. filmen. Tökre kifejezem az összes érzelmemet. Kérdezzétek meg Pannit. vagy inkább Ulut, ő még analizál is. Jaj, nem. Kérdezzétek meg Éccót!

a szociális készségeik általában rosszak. A kritikára és a dicséretre nézve közönyösek, a társadalmi normák sem érdeklik őket.

A szociális képességeim kifejezetten jók. Nehéz lenne tanárnak lenni (tudom, hogy még nem vagyok), ha nem lennének azok. És most őszintén. Melyikőtök szülei nem csípnek? A kritikát rosszul viselem, a pozitív visszajelzést pedig szomjazom, a társadalmi normákat pedig többnyire betartom.

Nem vágynak szexuális kontaktusra.

Ez mondjuk igaz.

7 komment

Címkék: tudomány okosság esszé

A bejegyzés trackback címe:

https://koszonomolaf.blog.hu/api/trackback/id/tr41100140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jet-son a másfélkegyelmű 2009.05.03. 17:59:58

szerintem meg az vagy...az összes állítás illik rád...kb mind. :)

DeluksZ 2009.05.03. 20:04:16

Persze, tudom énis...

yoshii 2009.05.03. 20:18:48

hjaj.
Ez nem személyiségzavar, mégcsak nem is személyiségtípus, de főleg nem BETEGSÉG. Ez egy szorongástípus, a négy alapszorongásforma egyike. Mindenki tartozik valamelyikbe, illetve ezek kombinációja mindenkiben megtalálható, de csak EGY a domináns. Az alapformák: skizoid, depresszív, kényszeres, hiszteroid.
A kiselőadásomból idézve:
"A skizoid személy jellemzői:
A szkizoid személyiség kerüli az önodaadást és az önmegtartással él, a törekvései az alábbiakra irányulnak:
-egomán
- amennyire csak lehet független akar lenni
- ne legyen senkire ráutalva
- senkinek se legyen elkötelezettje, senkire ne legyen szüksége
- nem engedi közel magához az embereket, elhatárolódik
- szűk határok között érintkezik másokkal
A közelséget veszélyesnek tartja, ezért szükségesnek érzi a visszahúzódást, minél közelebb kerül valakihez.
stb..."
Azért ha nem is mind ebből vannak rád igaz dolgok.
Plusz. Biztosan nem vagy depresszív, sem kényszeres. Hiszteroid jegyeid vannak, de a skizoid a domináns. Mégegyszer ez nem betegség, nem egyenlő a skizofréniával és nem egy személyiségzavar. Szorongásforma.
Forrás: Fritz Riemann- A szorongás alapformái

yoshii 2009.05.03. 20:20:11

azt elfelejtettem hozzátenni, hogy SZERINTEM. :)

Piterzon 2009.05.03. 20:43:56

én visszatérnék oda, h: Szüleim biztos szeretnének ha ismernének! puszi

DeluksZ 2009.05.03. 20:44:41

Mindjárt más a nő fekvése. Mert ezek közül már sokat ha nem is teljesen de részlegesen igaznak tartok magammal kapcsolatban. Csak ugye a wiki tökre más ír, mondjuk elég csonka a cikk, szóval nem feltétlen használható. Egyébként tökre nem zavar, valamelyikbe tartozni kell, nincs menekvés, csak azért írtam ezt mert az alapján amit én olvastam wikin nem igaz rám, amit mondtál. Az alapján amit te idéztél már lényegesen inkább.

mojze 2009.05.09. 16:40:46

a wiki azért ír mást, mert ez egy faszi, egy elmélete...
süti beállítások módosítása